python, source code, پایتون, دانلود سورس کد, ویدئو آموزشی پایتون

تبدیل gif به mp4 در پایتون

تبدیل gif به mp4 در پایتون

در این قسمت تیم کدگیت را با آموزش تبدیل gif به mp4 در پایتون همراهی کنید. بسیاری از ماها فایل‌هایی با فرمت های مختلفی داریم که می‌خواهیم آن‌ها را به ویدئو تبدیل کنیم. این جلسه تبدیل فایل gif به ویدئو را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد. همچنین پیشنهاد می‌کنیم آموزش‌های زیر را مطالعه نمایید:

فایل gif

فایل gif یک فرمت فایل تصویری است که از تصاویر متحرک پشتیبانی می‌کند. این فایل در وبسایت‌ها گاهاً جایگزین ویدئو می‌شود اما دقت داشته باشید که این فرمت فایل، از صدا پشتیبانی نمی‌کند و صرفاً تنها تصاویر متحرک دیده می‌شود. یک نمونه از فایل gif در زیر آورده شده است:

تبدیل gif به mp4 در پایتون

 فایل mp4

فایلی که پس از نام آن شناسه MP4. درج گردیده باشد، به عنوان یک فایل ویدیویی با فرمت MPEG-4 شناخته می‌شود. این فایل‌ها یکی از پرکاربردترین و عمومی‌ترین فرمت‌های ویدیویی هستند که به منظور دانلود و یا استریم فایل‌های ویدیویی در بستر اینترنت مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه با کمک زبان پایتون یک فایل gif را به فایل با فرمت ویدئویی پرکاربرد mp4 تبدیل خواهیم کرد.

تبدیل gif به mp4 در پایتون

حالا که با فرمت های gif و mp4 آشنا شدیم زمان تبدیل این دو به بکدیگر است. با کمک زبان پایتون این کار را انجام خواهیم داد. ابتدا یک فایل gif را برای پروژه در نظر می‌گیریم. تصویر زیر به عنوان ورودی پروژه ما می‌باشد. نام این فایل 1.gif است.

تبدیل gif به mp4 در پایتون

در ادامه نیاز است کتابخانه به نام MoviePy را نصب کنیم. برای این کار دستور زیر را بزنید:

Pip install MoviePy

حال پیش‌نیاز پروژه انجام گردیده و وارد پیاده سازی می‌شویم. برای پیاده سازی گام اول نیاز است کتابخانه که اضافه کردیم را فراخوانی کنیم. برای این کار کد زیر را می‌زنیم:

import moviepy.editor as mp

بعد از فراخوانی نیاز است که فایل gif را با کمک این کتابخانه بخوانیم:

clip = mp.VideoFileClip("1.gif")

سپس با کمک تابع write_videofile فایل gif را به mp4 تبدیل می‌کنیم. برا این کار کد زیر را می‌زنیم:

clip.write_videofile("myvideo.mp4")

بعد اجرای برنامه، به محل پروژه پایتون خود (فولدر پروژه) رفته و فایل .mp4 ایجاد گردیده توسط پایتون (با نام myvideo) را ببینید. با همین چند خط کد توانستیم یک فایل gif را به .mp4 تبدیل کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *