در این قسمت تیم کدگیت را با آموزش ساخت پیکسلهای تصادفی در سی شارپ همراهی کنید. در آغاز آموزش توضیح کوتاهی در مورد ساخت پیکسلهای تصادفی داده و سپس به پیاده سازی کد آن خواهیم پرداخت. همچنین پیشنهاد میکنیم قبل از مطالعه این جلسه، آموزشهای زیر را مطالعه کنید:
ساخت پیکسلهای تصادفی در سی شارپ
آموزشهای گذشته در مورد خواندن یک تصویر از درون سیستم و نحوه دریافت پیکسلهای آن صحبت کردیم. در این جلسه برخلاف جلسات گذشته میخواهیم خودمان تصویری ساخته (از طریق کد) و درون سیستم ذخیره کنیم. برای این کار باید از کلاسی به نام Bitmap استفاده کرد. از این کلاس برای ساخت تصاویر دلخواه استفاده میشود.
الگوریتم ساخت پیکسلهای تصادفی به صورت زیر میباشد:
- ابعاد تصویر را مشخص کرده.
- از کلاس Bitmap برای نگهداری و ساخت تصویر استفاده کرده.
- به پارامترهای ARGB پیکسل خود مقادیر تصادفی میدهیم.
- پارامتر مرحله قبل را درون پیکسل تصویر قرار میدهیم.
- مراحل 3 و 4 را برای تمامی پیکسلها انجام میدهیم.
پیاده سازی ساخت پیکسلهای تصادفی
برای پیاده سازی پیکسلهای تصادفی ما از کلاس Random استفاده کردیم. این کلاس متدی به نام next دارد که با تعیین محدوده، یک عدد بین 0 تا 255 به ما میدهد. کد این برنامه به صورت زیر میباشد:
class MainClass
{
public static void Main (string[] args)
{
int width = 640;
int height = 320;
Bitmap output = new Bitmap(width, height);
Random random = new Random();
for (int x = 0; x < width; x++)
{
for (int y = 0; y < height; y++)
{
int red = random.Next(0, 255);
int green = random.Next(0, 255);
int blue = random.Next(0, 255);
int alpha = random.Next(0, 255);
output.SetPixel(x, y, Color.FromArgb(alpha, red, green, blue));
}
}
output.Save("RandomPixel.png");
Console.WriteLine ("Press any key to Finish Create Random Image....");
Console.ReadKey ();
}
}
خروجی کد بالا به صورت زیر میباشد: