wordpress, وردپرس

داشبورد وردپرس

داشبورد وردپرس

به عنوان یک وبسایت‌دار، شناخت داشبورد وردپرس یکی از اصولی‌ترین قسمت‌های مدیریت وبسایت شما است. داشبورد وردپرس محلی است که شما می‌توانید به وسیله آن محتوا را ایجاد و ویرایش کنید، نظارت بر ترافیک و کاربران خود داشته باشید و به طور کلی تنظیمات و مدیریت کلی وبسایت خود را انجام دهید. در این مقاله، با یک نگاه دقیق به اجزای داشبورد وردپرس می‌پردازیم و نحوه استفاده از هر کدام را برای مدیریت بهتر وبسایت خود آموزش می‌دهیم.

پیشخوان (داشبورد وردپرس)

داشبورد وردپرس، به معنای واقعی قلب وبسایت شماست. اینجا می‌توانید آمار ترافیک را مشاهده کرده، به تغییرات وردپرس و پلاگین‌های خود دقت کنید و آخرین مطالب را ببینید. همچنین، داشبورد یک فضای کاری شخصی است که می‌توانید آن را با ابزارها و ویجت‌های مختلف سفارشی‌سازی کنید.

داشبورد وردپرس

پست‌ها

در بخش پست‌ها، شما می‌توانید همه مطالب وبسایت خود را مدیریت کنید. این شامل ایجاد مطالب جدید، ویرایش مطالب موجود، حذف مطالب ارسالی، بررسی و مدیریت نظرات کاربران و همچنین تنظیمات نمایش مطالب است.

داشبورد وردپرس

صفحات

بخش صفحات مکانی است که شما می‌توانید صفحات ثابت وبسایت خود را مدیریت کنید. این شامل صفحاتی است که معمولاً در منوی نویگیشن وبسایت نمایش داده می‌شوند مانند صفحه‌ی درباره‌ما، تماس با ما و صفحات خدمات.

داشبورد وردپرس

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌ها به شما امکان می‌دهند تا مطالب وبسایت خود را بر اساس موضوعات مختلف دسته‌بندی کنید. این بخش به شما کمک می‌کند تا محتوای وبسایت خود را سازماندهی کرده و به کاربران امکان دسترسی به مطالب مرتبط را بدهید.

برچسب‌ها

برچسب‌ها مانند دسته‌بندی‌ها است، اما به جای استفاده از موضوعات و عناوین، از واژه‌های کلیدی استفاده می‌کنند. این به شما امکان می‌دهد مطالب خود را بر اساس کلمات کلیدی مختلف دسته‌بندی کنید و به کاربران امکان پیدا کردن مطالب مرتبط را بدهید.

نظرات

بخش نظرات به شما امکان می‌دهد تا تمامی نظرات و پیام‌هایی که کاربران بر روی مطالب شما ارسال می‌کنند را مدیریت کنید. شما می‌توانید نظرات را تأیید، رد یا حذف کنید و به کاربران پاسخ دهید.

نظرات در وردپرس

ابزارهای داشبورد وردپرس

بخش ابزارها شامل ابزارهای مختلفی است که برای مدیریت وبسایت شما فراهم شده است. این شامل ویرایشگر متن، مدیریت فایل‌ها، مدیریت پلاگین‌ها و قالب‌ها و ابزارهای مربوط به امنیت و پشتیبان‌گیری است.

ابزارها

تنظیمات داشبورد وردپرس

بخش تنظیمات به شما امکان می‌دهد تا تمامی تنظیمات مربوط به وبسایت خود را انجام دهید. این شامل تنظیمات نمایش، تنظیمات خواندن، تنظیمات نوشتن، تنظیمات افزونه‌ها و قالب‌ها و … می‌شود.

تنظیمات

با این شناخت دقیق از داشبورد وردپرس و استفاده هوشمندانه از ابزارها و تنظیمات آن، می‌توانید وبسایت خود را به بهترین شکل مدیریت کنید و تجربه کاربری بهتری را برای بازدیدکنندگان خود ایجاد کنید. همچنین به یاد داشته باشید که امنیت داشبورد نیز بسیار مهم است، بنابراین همیشه از رمز عبور قوی و بروزرسانی‌های منظم بهره ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *