در این قسمت تیم کدگیت را با آموزش ساخت پیکسلهای تصادفی در پایتون همراهی کنید. در آغاز آموزش توضیح کوتاهی در مورد ساخت پیکسلهای تصادفی داده و سپس به پیاده سازی کد آن خواهیم پرداخت. همچنین پیشنهاد میکنیم قبل از مطالعه این جلسه، آموزشهای زیر را مطالعه کنید:
ساخت پیکسلهای تصادفی
آموزشهای گذشته در مورد خواندن یک تصویر از درون سیستم و نحوه دریافت پیکسلهای آن صحبت کردیم. در این جلسه برخلاف جلسات گذشته میخواهیم خودمان تصویری ساخته (از طریق کد) و درون سیستم ذخیره کنیم. برای این کار ما از کتابخانه PIL استفاده میکنیم. از این کتابخانه برای خواندن و نوشتن تصاویر و همچنین اعمال بعضی فیلترها بر روی عکس استفاده میشود.
الگوریتم ساخت پیکسلهای تصادفی به صورت زیر میباشد:
- ابعاد تصویر را مشخص کرده.
- به پارامترهای ARGB پیکسل خود مقادیر تصادفی میدهیم.
- پارامتر مرحله قبل را درون پیکسل تصویر قرار میدهیم.
- مراحل 3 و 4 را برای تمامی پیکسلها انجام میدهیم.
پیاده سازی ساخت پیکسلهای تصادفی در پایتون
برای پیاده سازی پیکسلهای تصادفی ما از تابع random.randint استفاده کردیم. این تابع یک عدد بین دو ورودی دریافت شده خود به ما میدهد، عدد بدست آمده به عنوان پیکسل خود قرار میدهیم. کد این برنامه به صورت زیر میباشد:
from PIL import Image
import random
def CreateRandomPixel (width,height):
img = Image.new ('RGB', (width, height))
pixels = img.load()
for i in range (00, width, 1):
for j in range (00, height, 1):
red = random.randint(00,255)
green = random.randint(00,255)
blue = random.randint(00,255)
pixels[i, j] = (red, green, blue,255)
img.save('create image.png')
if __name__ == '__main__':
CreateRandomPixel (100,100)
print('Finished Create Image...')
خروجی کد بالا به صورت زیر میباشد:

اگر سوالی در خصوص این آموزش دارید در قسمت کامنت قرار دهید.