آموزش ++c, زبان c++

نوشتن فایل در سی پلاس پلاس (Write Txt File)

نوشتن فایل در سی پلاس پلاس

در این قسمت تیم کدگیت را با آموزش نوشتن فایل در سی پلاس پلاس همراهی کنید. با استفاده از کتابخانه‌های سی پلاس پلاس یک فایل متنی را باز و در آن متنی را می‌نویسیم. پیشنهاد می‌شود قبل از مطالعه این جلسه، آموزش‌های زیر را مطالعه کنید:

  1. شی گرایی

فایل

در فرهنگ رایانه، پرونده یا فایل: به کوچک‌ترین واحد منطقی ذخیره‌سازی بر روی دیسک گفته می‌شود که کاربر یا برنامه‌ساز، قادر به مشاهده و دستکاری آن است.

در یک تعریف کلی، فایل مجموعه‌ای است دارای یک نام (و معمولاً دارای یک ساختار درونی مشخص) از نمونه‌های مختلف یک یا چند نوع رکورد. البته ممکن است فایل اصلاً مجموعه‌ای از رکوردها نباشد، بلکه صرفاً دنباله‌ای بی‌ساختار از نویسه‌ها باشد که از نظر سیستم فایل، معنای خاصی هم ندارند.

تعریف بالا در سایت ویکیپدیا آمده است.

فایلها به دسته های مختلفی تقسیم میشوند:

  1. فایل متنی
  2. فایل صوتی
  3. فایل تصویری
  4. فایل اجرایی

در این آموزش ما به خواندن فایل متنی در سی پلاس پلاس میپردازیم.

پیاده سازی نوشتن فایل در سی پلاس پلاس

با استفاده از کلاس ofstream می‌توان یک فایل را در سی پلاس پلاس ایجاد کرد و در آن شروع به نوشتن کرد. در کد زیر تابع open برای باز کردن فایل با هدف نوشتن در آن استفاده می‌شود. کد نوشتن فایل به صورت زیر می‌باشد:

int main() {
   ofstream myfile; 
   myfile.open("test.txt"); 
   myfile << "Writing CodeGate to a file.\n"; 
    myfile.close(); 
    cout << "writing finished...." << endl; 
    return 0; 
 } 

بعد از باز کردن فایل در کد بالا همانطور که می‌بینید با استفاده از توابع توضیح داده شده یک ofstream را ساختیم و آدرس فایل خود را به آن دادیم (شما آدرس فایل خود را در این قسمت وارد کنید). سپس فایل مورد نظر را برای نوشتن باز کردیم و شروع به نوشتن کردیم. متن Writing Codegate to a file درون فایل نوشته شده و آن فایل را بستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *