#c, آموزش قدم به قدم #c, سی شارپ

خواندن فایل در سی شارپ (Read Txt File)

خواندن فایل در سی شارپ

در این قسمت تیم کدگیت را با آموزش خواندن فایل در سی شارپ همراهی کنید. با استفاده از کتابخانه‌های سی شارپ یک فایل متنی را خوانده و آن را در خروجی چاپ می‌کنیم. این آموزش پیشنیاز خاصی ندارد.

فایل

در فرهنگ رایانه، پرونده یا فایل: به کوچک‌ترین واحد منطقی ذخیره‌سازی بر روی دیسک گفته می‌شود که کاربر یا برنامه‌ساز، قادر به مشاهده و دستکاری آن است.

در یک تعریف کلی، فایل مجموعه‌ای است دارای یک نام (و معمولاً دارای یک ساختار درونی مشخص) از نمونه‌های مختلف یک یا چند نوع رکورد. البته ممکن است فایل اصلاً مجموعه‌ای از رکوردها نباشد، بلکه صرفاً دنباله‌ای بی‌ساختار از نویسه‌ها باشد که از نظر سیستم فایل، معنای خاصی هم ندارند.

تعریف بالا در سایت ویکیپدیا آمده است.

فایلها به دسته های مختلفی تقسیم میشوند:

  1. فایل متنی
  2. فایل صوتی
  3. فایل تصویری
  4. فایل اجرایی

در این آموزش ما به خواندن فایل متنی در سی شارپ میپردازیم.

خواندن فایل در سی شارپ

برای خواندن فایل ما از یک کتابخانه system.io در سی شارپ استفاده می‌کنیم. در این namespace کلاسی به نام File وجود دارد. این کلاس یک متد به نام ReadAllText دارد. این متد یک فایل را باز کرده و کل متن آن را می‌خواند و سپس فایل را می‌بندد. خروجی این متد متن فایل می‌باشد. کد این برنامه به صورت زیر می‌باشد:

        public static void Main (string[] args)
         {
             string text = File.ReadAllText("test.txt");
             Console.WriteLine (text);
 
             Console.ReadKey ();
         } 

همانطور که در کد بالا آورده شده است با استفاده از کلاس File و متد  ReadAllText یک فایل به نام test.txt (در این قسمت شما آدرس فایل خود را قرار دهید مانند C:\\file.txt)را خواندیم. در آخر این فایل را چاپ کردیم. خروجی فایل به صورت زیر است:

Reading file Line 1

Reading file Line 2

Reading file Line 3

Reading file Line 4

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *