Adapter پترن در جاوا (Adapter pattern in java)

در این قسمت تیم کدگیت را با آموزش Adapter پترن در جاوا همراهی کنید. پیش نیاز این آموزش شامل موارد زیر است:

  1. آشنایی با شی گرایی در جاوا
  2. آشنایی با interface در جاوا
  3. آشنایی با متد در جاوا
  4. ارث بری در جاوا
  5. Constructor در جاوا
  6. This در جاوا
  7. دیزاین پترن

Structural Patterns

یکی از زیر شاخه‌های دیزاین پترن Structural Patterns است. Structural Patterns در مورد اشیا و کلاس‌ها و چگونگی ترکیب آنها با یکدیگر صحبت می‌کند. برای مشخص کردن ارتباط اشیا و کلاس‌ها با یکدیگر، این پترن ساختار ساده‌ای را ایجاد می‌کند (البته بیشتر تمرکز این پترن بر روی شی گرایی است).

Adapter پترن در جاوا

در دنیای واقعی ما آداپتور را برای مبدل جریان برق استفاده می‌کنیم. در دنیای نرم‌افزار نیز گاهی نیاز تبدیل دو شی یا کلاس به یکدیگر داریم. یک راه حل ساده استفاده از Adapter پترن در جاوا است یا به معنای دیگر Adapter پترن، مبدلی است بین دو کلاس یا شی.

Adapter پترن در جاوا

مثال Adapter پترن در جاوا

فرض کنید می‌خواهیم برای بانک، نرم‌افزاری ساده بنویسیم. کلاسی به نام BankDetail داریم که اطلاعات حساب یک شخص به همراه شماره حساب و نام شخص در آن ذخیره می‌شود. حال برای صادر کردن کارت بانک (Credit Card) به همه اطلاعات نیاز نداریم. یک کلاس به نام Bank Customer داریم که اطلاعات بانکی و Credit Card را در خود ذخیره می‌کند. کد کلاس Bank Detail به صورت زیر می‌باشد.

یک interface هم به نام Credit Card داریم به عنوان رابط و مبدل بین دو کلاس Bank Detail و Bank Customer.

تست Adapter پترن در جاوا

برای تست کدهای بالا، کد Main زیر را بزنید:

پسورد: www.codegate.ir

 

دسته : design pattern, java, جاوا, دیزاین پترن

دیدگاه بگذارید

نظر شما چیست؟

مطلع کردن شما از
avatar

wpDiscuz