ساخت پیکسل‌های تصادفی در پایتون (Create Random Pixel)

در این قسمت تیم کدگیت را با آموزش ساخت پیکسل‌های تصادفی در پایتون همراهی کنید. در آغاز آموزش توضیح کوتاهی در مورد ساخت پیکسل‌های تصادفی داده و سپس به پیاده سازی کد آن خواهیم پرداخت. همچنین پیشنهاد می‌کنیم قبل از مطالعه این جلسه، آموزش‌های زیر را مطالعه کنید:

  1. خواندن تصاویر در پایتون
  2. حلقه For در پایتون
  3. لیست در پایتون

ساخت پیکسل‌های تصادفی

آموزش‌های گذشته در مورد خواندن یک تصویر از درون سیستم و نحوه دریافت پیکسل‌های آن صحبت کردیم. در این جلسه برخلاف جلسات گذشته می‌خواهیم خودمان تصویری ساخته (از طریق کد) و درون سیستم ذخیره کنیم. برای این کار ما از کتابخانه PIL استفاده می‌کنیم. از این کتابخانه برای خواندن و نوشتن تصاویر و همچنین اعمال بعضی فیلترها بر روی عکس استفاده می‌شود.

الگوریتم ساخت پیکسل‌های تصادفی به صورت زیر می‌باشد:

  1. ابعاد تصویر را مشخص کرده.
  2. به پارامترهای ARGB پیکسل خود مقادیر تصادفی می‌دهیم.
  3. پارامتر مرحله قبل را درون پیکسل تصویر قرار می‌دهیم.
  4. مراحل 3 و 4 را برای تمامی پیکسل‌ها انجام می‌دهیم.

پیاده سازی ساخت پیکسل‌های تصادفی در پایتون

برای پیاده سازی پیکسل‌های تصادفی ما از تابع random.randint استفاده کردیم. این تابع یک عدد بین دو ورودی دریافت شده خود به ما می‌دهد، عدد بدست آمده به عنوان پیکسل خود قرار می‌دهیم. کد این برنامه به صورت زیر می‌باشد:

بیشتر بخوانید:  تبدیل Affine در پایتون (Affine Transformation)

 خروجی کد بالا به صورت زیر می‌باشد:

ساخت پیکسل‌های تصادفی در پایتون

    پسورد: www.codegate.ir

    اگر سوالی در خصوص این آموزش دارید در قسمت کامنت قرار دهید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *