java, Java Swing, جاوا, گرافیک در جاوا

JSpinner در جاوا (گرافیک در جاوا)

JSpinner در جاوا

در این قسمت تیم کدگیت را با آموزش JSpinner در جاوا همراهی کنید. در ابتدای این آموزش به توضیح  JSpinner خواهیم پرداخت سپس متدهای این کلاس را معرفی می‌کنیم. در انتها یک مثال واقعی از JSpinner در جاوا پیاده سازی خواهیم کرد. همچنین پیشنهاد می‌کنیم قبل از مطالعه این جلسه، آموزش‌های قبل گرافیک در جاوا را مطالعه کنید.

JSpinner

JSpinner در جاوا کلاسی است که به کاربر اجازه انتخاب یک مقدار در دنباله‌ای مرتب را می‌دهد. دنباله انتخابی می‌تواند اعداد یا دنباله‌ای دلخواه باشد. JSpinner یک فیلد را برای انتخاب مقداری در دنباله در اختیار کاربر قرار می دهد (تصویر زیر یک JSpinner را نمایش می‌دهد).

برخی از متدهای کلاس JSpinner به صورت زیر می‌باشد:

  1. ()JSpinner : متد Constructor است و یک Spinner ایجاد می‌کند به طوری که دنباله‌ای از اعداد را کاربر می‌تواند انتخاب کند. این دنباله محدوده ندارد.
  2. (JSpinner(SpinnerModel model : متد Constructor است و یک Spinner با توجه به مدل دیتای ورودی متد ایجاد می‌کند.

مثال JSpinner در جاوا

همانطور که گفته شد از JSpinner برای انتخاب مقداری از بین دنباله‌ای مرتب استفاده می‌شود. در مثال JSpinner در جاوا ما یک دنباله از اعداد در نظر گرفته‌ایم. قصد داریم دقیقا تصویر بالا را پیاده سازی کنیم به طوریکه یک JSpinner در وسط یک JFrame قرار گیرد. کد این مثال به صورت زیر است:

public class SpinnerExample {

     public static void main(String[] args) {

          JFrame f = new JFrame("Spinner Example");

          SpinnerModel value = new SpinnerNumberModel(5, // initial value

                   0, // minimum value

                   10, // maximum value

                   1); // step

          JSpinner spinner = new JSpinner(value);

          spinner.setBounds(100, 100, 50, 30);

          f.add(spinner);

          f.setSize(300, 300);

          f.setLayout(null);

          f.setVisible(true);

     }

}

تقریبا تمامی کدهای بالا توضیح داده شده است.البته کلاس SpinnerModel برای نوع دیتاها در Spinner استفاده می‌شود، کلاس جدیدی است. SpinnerNumberModel کلاسی برای دیتاهای عددی است. این کلاس 4 ورودی می‌گیرد این ورودی ها به ترتیب اول مقدار شروع Spinner دوم مینیمم مقدار سوم ماکزیمم و چهارم تعداد قدم های بین هر عدد است. در مثال بالا از این کلاس استفاده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *