#c, image processing, پردازش تصویر, پردازش تصویر در سی شارپ, سی شارپ

ساخت تصاویر در سی شارپ

ساخت تصاویر در سی شارپ

در این قسمت تیم کدگیت را با آموزش ساخت تصاویر در سی شارپ همراهی کنید. در این آموزش ابتدا کلاس‌ها و کتاب خانه هایی که سی شارپ برای کار با تصاویر آماده کرده است را معرفی می‌کنیم و سپس به پیاده سازی مثالی از آنها می‌پردازیم. پیش نیاز این آموزش شامل موارد زیر است:

  1. نوشتن فایل در سی شارپ
  2. For در سی شارپ

پردازش تصویر

پردازش تصاویر امروزه بیشتر به موضوع پردازش تصویر دیجیتال گفته می‌شود که شاخه‌ای از دانش رایانه است که با پردازش سیگنال دیجیتال که نماینده تصاویر برداشته شده با دوربین دیجیتال یا پویش شده توسط پویشگر هستند سر و کار دارد.

پردازش تصاویر دارای دو شاخه عمده بهبود تصاویر و بینایی ماشین است. بهبود تصاویر دربرگیرنده روشهایی چون استفاده از فیلتر محوکننده و افزایش تضاد برای بهتر کردن کیفیت دیداری تصاویر و اطمینان از نمایش درست آنها در محیط مقصد (مانند چاپگر یا نمایشگر رایانه)است، در حالی که بینایی ماشین به روشهایی می‌پردازد که به کمک آنها می‌توان معنی و محتوای تصاویر را درک کرد تا از آنها در کارهایی چون رباتیک و محور تصاویر استفاده شود.

ساخت تصاویر در سی شارپ

برای ساخت تصاویر ما از کلاس Bitmap استفاده می‌کنیم. این کلاس برای پردازش تصویر مناسب می‌باشد. کلاس Bitmap برای کار با تصاویر توسط پیکسل آنها استفاده می‌شود.  کلاس Bitmap متدی به نام SetPixel دارد که رنگ یک پیکسل را تنظیم می‌کند. همچنین برای ذخیره فایل نیز از متد save استفاده می‌کنیم. کد این مثال به صورت زیر می‌باشد:

    public static void Main (string[] args)
         {
             int width = 500, height = 500;
 
             //bitmap
             Bitmap bmp = new Bitmap(width, height);
 
             //random number
             Random rand = new Random();
 
             //create random pixels
             for (int y = 0; y < height; y++)
             {
                 for (int x = 0; x < width; x++)
                 {
                     //generate random ARGB value
                     int a = rand.Next(256);
                     int r = rand.Next(256);
                     int g = rand.Next(256);
                     int b = rand.Next(256);
 
                     //set ARGB value
                     bmp.SetPixel(x, y, Color.FromArgb(a, r, g, b));
                 }
             }
 
             //save (write) random pixel image
             bmp.Save("F:\\RandomImage.png");
 
             Console.WriteLine ("Press any key to Finish Create Random Image....");
             Console.ReadKey ();
         } 

ابتدا طول و عرض تصویر را به Bitmap دادیم سپس به صورت تصادفی (بین 0 تا 255) رنگ پیکسل‌ها را تنظیم کردیم (متد setpixel). در آخر تصویر را ذخیره کردیم. خروجی کد بالا به صورت زیر می‌باشد:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *