ذخیره فایل ورد (Save File in Word)

در این جلسه تیم کدگیت را با آموزش ذخیره فایل ورد همراهی کنید. ابتدای این آموزش انواع پوشه ها و درایو ها را معرفی و سپس ذخیره فایل در ورد را توضیح خواهیم داد. پیشنهاد می‌شود آموزش های قبلی ورد را در این وبسایت مطالعه نمایید.

نحوه ذخیره فایل ورد

بعد از اینکه فایلی را در ورد ایجاد کردید احتمالا قصد دارید که آن را نگه داشته و دوباره از آن استفاده کنید. برای اینکار شما باید آن را ذخیره کنید.

در اینجا قسمت‌هایی را که در مراحل ذخیره فایل ورد با آن مواجه خواهید شد را به شما مغرفی می کنیم.

درایوها

درایوها بخش­های سخت­افزاری کامپیوتر هستند. بطور کلی کامپیوترها و لپتاپ­ها دست کم دو درایو دارند: یکی هارد درایو (برای ذخیره حجم عمده اطلاعات) و دیگری درایو CD یا DVD ( برای ذخیره مقدار کمتری از اطلاعات جهت انتقال به یک کامپیوتر دیگر).

پوشه ها

سیستم های کامپیوتر برای مرتب سازی داده ها و اطلاعات از پوشه ها استفاده می­کنند. کامپیوتر شما نیز چندین پوشه برای ذخیره و مرتب سازی تصاویر، آهنگ ها، فایلها و ویدئو ها دارد، که بطور خودکار، هنگامی که شما فایلی را ذخیره می­کنید با توجه به نوع فایل کامپیوتر آن را در یکی از این پوشه ها ذخیره می­کند. وقتی یک فایل ورد را ذخیره می­کنید خودبه­خود در پوشه Documents ذخیره می­شود، که شما می­توانید این محل ذخیره خودکار را تغییر دهید. برای مرتب سازی فایل­ها می­توانید پوشه های دیگری در پوشه Documents ایجاد کنید. بعنوان مثال اگر بخواهید تمامی فایل‌های نامه را در پوشه­ی نامه­ها ذخیره کنید یا تمام فایل های گزارشی را در پوشه جداگانه‌ای بنام گزارشات ذخیره کنید، می­توانید این پوشه‌ها را خودتان بوجود آورید.

“ذخیره فایل ورد” یا “ذخیره فایل بعنوان..”

به هنگام ذخیره کردن یک فایل شما با دو گزینه روبه رو می­شوید: ذخیره فایل (save File) و ذخیره فایل بعنوان(save File As). برای ذخیره فایل ورد باید برای آن فایل نامی انتخاب کنید. با انتخاب گزینه ذخیره فایل، نرم افزار ورد، قسمت ذخیره فایل بعنوان (save File As) را به شما نشان می­دهد. در اینجا شما می‌توانید مقابل قسمت عنوان فایل، نام فایل خود را تایپ کنید.

اگر شما فایل خود را یکبار ذخیره کرده باشید، و پس از آن دوباره تغییراتی در فایل ایجاد کنید ، می‌توانید با کلیک کردن بر آیکون ذخیره فایل در بالای نوار ابزار در قسمت دسترسی سریع تغییرات ایجاد شده را نیز ذخیره کنید.

ذخیره فایل ورد

  در این مواقع دیگر پنجره­ی جدیدی باز نمی­شود که شما نام فایل را در آن بنویسید و فایل شما تحت همان عنوان قبلی که برای فایل انتخاب کردید ذخیره می­شود. کلید میانبر برای ذخیره تغییرات در ورد فشار دادن همزمان کلید Ctrl و S می­باشد.

انواع فایل

هرزمان که شما فایلی را ذخیره می­کنید، لازم است که نوع آن فایل را نیز مشخص کنید. نوع فایل مشخص می­کند که با چه برنامه و نرم­افزاری می­توان آن را باز کرد یا ویرایش کرد. در نرم افزار ورد نوع فایلی که بطور خودکار برای ذخیره فایل­ها بکار برده می­شود .docx می­باشد. این نوع فایل را می­توان در هر نرم افزار وردی باز کرد.

البته اگرشما بخواهید فایل وردتان را برای کسی بفرستید که نرم افزار وردی که استفاده می­کند قدیمی باشد، بهتر است آن را بعنوان .doc ذخیره کنید. در این صورت ممکن است که بعضی ویژگی­های فایل در نرم افزار قدیمی نشان داده نشود؛ برای جلوگیری از این اتفاق بهترین کار این است که طرف مقابلی که فایل را برایش می­فرستید نرم افزار خود را ارتقا دهد.

نوع دیگری که می­توانید فایل را با آن ذخیره کنید .pdf است. تقریبا همه سیستم­ها قابلیت خواندن این نوع فایل را دارند.

همچنین می­توانید فایل خود را بعنوان .htm یا .html ذخیره کنید. این نوع فایل­ها قابلیت خوانده شدن در صفحات اینترنت را دارند و برای خوانده شدن نیازی به نرم­افزار دیگری ندارند. شما می­توانید فایل­های .htm یا .html را در اینترنت نیز قرار دهید.

آموزش تصویری مراحل ذخیره کردن یک فایل در ورد

1.بر تب فایل کلیک کنید.

ذخیره فایل ورد

2.گزینه Save As را انتخاب کنید.

ذخیره فایل ورد

3.پوشه­ی مناسبی را که در نظر دارید فایل را در آنجا ذخیره کنید را انتخاب کنید.

پس از اینکه پوشه مورد نظر خود را انتخاب کردید پنجره ای باز می­شود؛ در قسمت عنوان فایل، نامی را که برای فایل درنظر دارید را تایپ کرده و سپس در قسمت نوع فایل نیز نوع آن را مشخص کنید. همانطور که گفته شد بطور خودکار نرم­افزار ورد نوع آن را .doc در نظر می­گیرد. و در آخر بر روی گزینه ذخیره Save کلیک کرده تا فایل شما ذخیره شود.

ذخیره فایل ورد

 

 

دسته : word, word tutorial, آموزش قدم به قدم ورد, ورد

دیدگاه بگذارید

نظر شما چیست؟

مطلع کردن شما از
avatar

wpDiscuz