خواندن و نوشتن تصاویر در جاوا (Image Processing)

در این قسمت تیم کدگیت را با آموزش خواندن و نوشتن تصاویر در جاوا (پردازش تصویر) همراهی کنید. در این آموزش ابتدا کلاس‌ها و کتاب خانه هایی که جاوا برای کار با تصاویر آماده کرده است را معرفی می‌کنیم و سپس به پیاده سازی مثالی می‌پردازیم. پیش نیاز این آموزش شامل موارد زیر است:

  1. فایل در جاوا
  2. استثناها در جاوا

پردازش تصویر

پردازش تصاویر امروزه بیشتر به موضوع پردازش تصویر دیجیتال گفته می‌شود که شاخه‌ای از دانش رایانه است که با پردازش سیگنال دیجیتال که نماینده تصاویر برداشته شده با دوربین دیجیتال یا پویش شده توسط پویشگر هستند سر و کار دارد.

پردازش تصاویر دارای دو شاخه عمده بهبود تصاویر و بینایی ماشین است. بهبود تصاویر دربرگیرنده روشهایی چون استفاده از فیلتر محوکننده و افزایش تضاد برای بهتر کردن کیفیت دیداری تصاویر و اطمینان از نمایش درست آنها در محیط مقصد (مانند چاپگر یا نمایشگر رایانه)است، در حالی که بینایی ماشین به روشهایی می‌پردازد که به کمک آنها می‌توان معنی و محتوای تصاویر را درک کرد تا از آنها در کارهایی چون رباتیک و محور تصاویر استفاده شود(ویکیپدیا).

خواندن و نوشتن تصاویر در جاوا

برای اینکه یک تصویر را در جاوا بخوانیم از فایل باید استفاده کرد. کلاسی به نام BufferedImage برای کنترل و کار با تصاویر در جاوا وجود دارد. ما با استفاده از این کلاس یک تصویر را می‌خوانیم. همچنین با استفاده از همین کلاس یک فایل jpg را می‌سازیم. کلاس ImageIO در جاوا برای خواندن و نوشتن عکس استفاده می‌شود. ما با استفاده از این کلاس یک عکس را می‌خوانیم. خروجی این کلاس یک شی از جنس  BufferedImage است. کد خواندن و نوشتن تصاویر در جاوا به صورت زیر می‌باشد:

در کد بالا ما یک تصویر به نام baboon.jpg را خوانده و دوباره همان عکس را با نام Output.jpg ایجاد کردیم. ImageIO.read یک ورودی فایل تصویر را گرفته و آن را می‌خواند. ImageIO.write یک BufferedImage و فایل برای نوشتن تصویر دریافت می‌کند.

 پسورد: www.codegate.ir

 

 

دسته : image processing, java, پردازش تصویر, جاوا

دیدگاه بگذارید

نظر شما چیست؟

مطلع کردن شما از
avatar

wpDiscuz