تب فایل در ورد (File Tab in Microsoft Word)

در این قسمت تیم کدگیت را با آموزش آشنایی با تب فایل در ورد همراهی کنید. در ابتدای این آموزش تب فایل را معرفی کرده سپس شاخه‌های مختلف آن را توضیح خواهیم داد. پیشنهاد می‌شود آموزش های قبلی ورد را در این وبسایت مطالعه نمایید.

تب فایل در ورد

در نرم افزار ورد دو بخش اصلی وجود دارد یکی بخشی است که درواقع صفحه اصلی ورد حساب می‌شود و در قسمت‌های قبل به توضیح آن پرداخته‌ایم و دیگری بخشی است به نام تب فایل در ورد که در این قسمت با آن آشنا می‌شویم. تب فایل را به نام منوی زیرین ورد هم می‌شناسند. این بخش بیشتر مربوط به مدیریت کردن فایل‌های ایجاد شده، ایجاد فایل جدید، ذخیره یک فایل، پرینت فایل و گزینه‌های دیگری که آن‌ها را در اینجا به شما معرفی خواهیم کرد، می‌باشد.

برای وارد شدن به این بخش، بر روی تب فایل که در تصویر مشاهده میکنید کلیک کنید.

تب فایل در ورد

بعد از اینکار با صفحه‌ی زیر روبه رو می‌شوید:

تب فایل در ورد

اگر هیچ فایل ورد دیگری در کامپیوتر شما باز نباشد، در این صفحه شما لیستی از فایل‌هایی را مشاهده می‌کنید که قبلا باز شده‌اند. اما اگر فایل وردی در صفحه باز باشد، در این صورت صفحه‌ای را مشاهده می‌کنید که جزییات مربوط به آن فایل را نمایش داده است.مانند تصویر بالا.

این صفحه شامل سه ستون می‌باشد. که شما بیشتر با ستون اول کار دارید.

تب فایل در ورد

در اولین ستون، شما یازده گزینه را مشاهده می‌کنید که در اینجا به معرفی هریک می‌پردازیم.

تب فایل در ورد

  1. Info: یا همان اطلاعات و جزییات فایلی که باز شده است.
  2. New: برای ایجاد یک فایل جدید استفاده می‌شود.
  3. Open: برای دوباره باز کردن یک فایل که از قبل ذخیره شده است استفاده می‌شود.
  4. Save: برای ذخیره یک فایل به کار می‌رود. اگر فایلی که باز است قبلا ذخیره شده باشد با کلیک کردن این دکمه، تغییرات جدیدی که به آن اضافه کردید نیز ذخیره می‌شود؛ در غیر اینصورت پنجره ای باز می‌شود که شما باید در آن نامی را که می‌خواهید فایل را با آن ذخیره کنید را وارد کنید.
  5. Save As: با کلیک کردن بر این قسمت پنجره‌ای باز می‌شود که شما در آن می‌توانید نام فایل و نوع فایل را انتخاب کنید و آن را ذخیره کنید. بطور خودکار همه فایل‌ها بصورت ورد ذخیره می‌شوند که شما در این قسمت می‌توانید اگر مایل بودید نوع آن را تغییر دهید، برای مثال بعنوان PDF آن را ذخیره کنید.
  6. Print: همانطور که از نامش پیدا است برای پرینت و چاپ یک فایل به کار می‌رود.
  7. Share: برای به اشتراک گذاشتن فایل از طریق ایمیل یا به هر طریق دیگری می‌توانید از این قسمت استفاده کنید.
  8. Export: برای ذخیره یک فایل بصورت PDF می‌توانید مستقیما از این قسمت استفده کنید.
  9. Close: برای بستن یک فایل بکار می‌رود.
  10. Accounts: حساب کاربر، شما در این قسمت می‌توانید یک حساب کاربری در ورد برای خود ایجاد کنید. با اینکار می‌توانید در هرجا که هستید با هر کامپیوتری از طریق نرم افزار آفیس به فایل‌های ورد خود دسترسی داشته باشید.
  11. Options: برای دسترسی به گزینه های دیگر این نرم افزار می‌توانید از این گزینه استفاده کنید.

برای  بازگشت به صفحه اصلی ورد کافی است بر روی فلش برگشت، بالای صفحه سمت چپ کلیک کنید ویا از کلید Esc روی کیبورد استفاده کنید.

دسته : word, word tutorial, آموزش قدم به قدم ورد, ورد

دیدگاه بگذارید

نظر شما چیست؟

مطلع کردن شما از
avatar

wpDiscuz