ایجاد فهرست در ورد ( Table Of Contents)

در این قسمت از آموزش ورد، تیم کدگیت را با آموزش نحوه ایجاد فهرست در ورد همراهی کنید. ایجاد فهرست با ایجاد لیست تفاوت دارد. برای نوشتن مقاله، کتاب، گزارش، پروژه و … شما نیاز به تهیه فهرست دارید. فهرست مطالب بخشی است که به خواننده کمک می‌کند راحت تر مطالب را در متن پیدا کند.

ایجاد فهرست در ورد

برای ایجاد فهرست در ورد، لازم است شما استایل عناوین را مشخص کنید. به مثال زیر دقت کنید.

فرض کنید که: 1- آموزش نرم افزار ورد. 2- آشنایی با نرم افزار ورد. 3- صفحه اصلی ورد و 4- نوار ابزار ورد، همگی عناوین متن ما می‌باشند. کاری که باید انجام دهیم این است که عناوین اصلی و فرعی را مشخص کنیم. اینکار را با انتخاب استایل های متفاوت برای هریک انجام می‌دهیم.حال فرض میکنیم که آموزش نرم افزار ورد و آشنایی با نرم افزار ورد عناوین اصلی ما هستند. و بقیه عناوین فرعی می‌باشند.

برای انتخاب استایل عناوین مراحل زیر را طی کنید:

  1. در تب Home از نوار ابزار، قسمت استایل را آورده.

ایجاد فهرست در ورد

  1. برای عناوین اصلی Heading1 را درنظر بگیرید. برای اینکار کافی است که عنوان مورد نظر را بگیرید . سپس بر روی Heading1 کلیک کنید.
  2. برای عناوین فرعی نیز Heading2 را انتخاب کنید. مانند روش بالا.
  3. اگر عناوین فرعی دیگری نیز دارید برای آنها Heading3 را انتخاب کنید. به همین ترتیب تا Heading9 می‌توانید عناوین فرعی را انتخاب کنید.

پس از انتخاب استایل عناوین، مسیر زیر را طی کنید:

Preferences > Table of Contents > Custome Table of Contents > Ok

ایجاد فهرست در ورد

فهرست نمونه‌ی ما در اینجا پس از طی مراحل بالا به شکل زیر درمی‌آید:

ایجاد فهرست در ورد

بروز رسانی فهرست در ورد

در صورتی که تغییری در متن یا عناوین اضافه کردید و خواستید فهرست را بروز کنید، کافی است که بر روی فهرست یک بار کلیک کنید. تا به شکل زیر درآید.

ایجاد فهرست در ورد

سپس بر روی قسمتی که در تصویر نشان داده شده است کلیک کنید. تا پنجره زیر باز شود.

ایجاد فهرست در ورد

با انتخاب گزینه مشخص شده در تصویر، فهرست شما بروز می‌شود . و تغییراتی که در متن ایجاد کردید بر آن اعمال می‌شود.

دسته : word, word tutorial, آموزش قدم به قدم ورد, ورد

دیدگاه بگذارید

نظر شما چیست؟

مطلع کردن شما از
avatar

wpDiscuz